Вторник, 19.03.2024, 12:29



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Главная » Статьи » Педагогическая мастерская

Відкритий урок з громадянської освіти в 4 - Б класі

Тема "Символіка. Що це таке?Знаймо і шануймо символи свого краю.”

Мета. Поглибити знання учнів про символи. Ознайомити з різноманітністю символіки в нашому житті. Збагачувати знання учнів про народні символи і традиції,пов'язанні з ними. Розвивати зв,язне мовлення,вміння збирати народознавчий матеріал.Формувати пізнавальну,інформаційну компетентність.Виховувати повагу до символіки та національних традицій.

 Обладнання.Малюнки рослин символів. Віночок. Ілюстрації об'єктів-символів України.Запис Українських пісень.

Урок за типом:комбінований,з використанням ігрових технологій.

ХІД УРОКУ

1.Організаційний момент

Учитель.Пролунав дзвінок,починаємо урок.

Учениця                                                                

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти просто молодці!


2.Перевірка домашнього завдання.

-Зошит сторінка 28 №2

-розповісти правила які склали самостійно про вчинки і наслідки

-як продовжити ресення,”Справедливість-це коли...”

3.Повідомлення теми та мети уроку.

Символом справедливості є давногрецька богиня Феміда з терезами в руках.

-А що таке символ?

Сьогодні ми ознайомимося із походженням слова "символ”,різноманітними символами,які існували в давнину,а також і в наші дні.

4.Вивчення нового матеріалу.

1.Розповідь учителя.

-Ще в період родоплемінного ладу східні слов'яни на території України    використовували символічні знаки. Ними для вирізнення роду,чи пізніше окремих   знатних родин,могли бути зображення хреста,квадрата,ромба,кола. Дещо пізніше на гербах бачимо півмісяць,зірки,квіти,зброю,звірів,птахів,зокрема,однорогів,оленів,круків,орлів.

Така символіка зумовлювалася тим,що кожен рід обожествляв для себе якусь звірину,птицю чи явище природи. Символ-це знак,умовне позначення якогось предмета,явища.

2.Опрацювання статті "Символіка.Що це таке?”(підручник сторінка 50)

Робота в парах(інтерактивна технологія "Я -тобі,а ти-мені.”)


-Розгорніть підручник на сторінці 50 ,попрацюемо в парах за партами.Один із вас читає текст ,а другий-переказує прочитане.

3.Опрацювання статті "Знаймо і шануймо символи свого краю.” (сторінка 51-53)

-Прочитайте 1-3 абзаци.

-Які природні об'єкти є символами України?Чому?

-Прочитайте 4 абзац.

-Які рослини є символами України?

-Прочитай 5 -9 абзац.

-Які ще символи України вам зустрілися?

-Які споруди стали символами різних країн?

-Які споруди є символами України? Чому?

-Які історичні постаті стали нашими національними символами?

(Вчитель використовує пейзажі Карпат,Дніпра,малюнки рослин-символів тощо.)

4.Розповідь про народну символіку.

-Символіка національна -це,перш за все,символіка народна.Вона відображає основні віхи в житті людини,позначає у переважній більшості щось добре,світле,життєстверджуюче.

5.Хвилинка-цікавинка.(дівчинка розповідає про народні символи,під українські співи).


Віддавна символом дівочої честі була коса .Вінок на голові дівчини символізував молодість,дівоцтво,цнотливість. Рушник,на який стають молоді, -спільний життєвий шлях і долю.Писанка була символом весняного пробудження природи і родючості.Символом фольклорного походження є калина,що уособлює вродливу дівчину,а також верба,тополя-символи засмученої,безталанної дівчини.Лебідь,голуб були і є символом вічного,чистого кохання.Явір був слов'янським символом жури,смутку,одинокого,безталанного юнака,сокіл-мужнього юнака.Ворон символізував сум,вічнозелений барвінок-нев'янучу молодість,хліб-сіль-гостинність.

5.Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота в зошиті сторінка 29-30.Об'єднання в групи надання необхідної інформації.

-У кожного з вас на парті лежить по одній кольоровій картці. Обєднайтеся у групи за кольорами (діти об'єднуються в групи за кольорами.)


-Займіть свої місця.У кожній групі визначте відповідального за організацію роботи в групі (діти обговорюють кандидатури .Учитель пропонує відповідальним закріпити на грудях бейджики з написом "лідер”.)

-Щоб краще працювати у групах прочитайте ще раз "правила і поради,що стосуються роботи в малих групах”.(Додоток 1).

Діти читають поради.

Лідер стежить за порядком у групі,визначає,у якому порядку діти обмінюватимуться інформацією.

-Яке питання вивчали діти,які мають картки зеленого кольору?(символи що пов'язані із силами природи.)

-Над якою темою працювали ті ,кого об'єднали жовті картки?(рослини-символи України)

-Діти,у яких картки синього кольору готували повідомлення про відомих людей які стали національними символами України.

-Учні які отримали червоні картки працювали над темою "об'єкти символи різних країн”.

-Зараз кожен із вас у своїй групі швидко розповість усе,що він запам'ятав із вивчених запитань. Члени групи наприкінці виступу можуть ставити запитання для уточнення,вносити поправки у відповіді своїх товаришів. І тільки після цього ви маєте опрацювати додаткову інформацію зі свого питання,запам'ятати її та розповісти своїм однокласникам.(учні розповідають).

2.Розгляд українського віночка зі стрічками (Діти розповідають,що символізує кожна квітка у віночку та кожна стрічка,вчитель доповнює.)


 

Кожна квітка,як зернятко в колос,

До віночка тулиться й пасує.

Друже мій,послухай квітки голос-

той,хто вміє слухати,той чує.

Подивися,друже ,які квіти

народила Україна-мати!

Кожен з українців мусить вміти

сплести цей вінок-і прочитати.

 

      

                                                                                          Оленка Оленятко.

3.Читання вірша "Оберіг”

Кожна квітка України

ще і лікарська рослина.

Усі разом-оберіг,

щоб ніхто лихий не зміг

наробити лиха злого,

щоб не мав для цього змоги.

Отакий він цей віночок

в України ,в її дочок

                                                                                                          Іларіон Ревибуря

6.Підсумок уроку.

-Що нового дізналися на уроці?

-Що може бути символом країни?

-Назвіть природні символи,споруди-символи,видатних особистостей України.

7.Домашнє завдання.

Опрацювати текст сторінка 51-53.

Зошит сторінка 30 завдання 1,2.Підготувати інформацію про національні символи України.

 

 Довідка для вчителя.

Український віночок.

Кожна квітка у віночку-також символ. Ружа,мальва і півонія -це віра ,надія і любов,безсмертник-здоров'я ,барвінок-життя і безсмертя людської душі,цвіт вишні та яблуні-материнська любов.Любисток і волошка сусідять у вінку.Вони означають відданість.Ромашка у вінку означає дівочу чистоту.Вінок переплітають вусиками хмелю-він означає розум. Найпочесніше місце у вінку належить деревію.Це квітка нескореності.А всього в українському віночку 20 квіток.Кожна з них-і лікар,і оберіг від лихого ока.

До віночка в'яжуть кольорові стрічки.Першою по середині-світло-коричневу.Це наша земля-ненька .Обабіч неї дві жовті.Це ясне сонце.За ними йдуть з різних боків світло-зелена і темно-зелена-жива природа,краса і юність.За ними в'яжуть синю і голубу -небо і вода:вони дають нам силу і здоров'я.Тоді з одного боку оранжеву:це хліб.З другого боку фіолетову стрічку-щедрість.І рожева -багатство і достаток. По краях вінка в'яжуть білі стрічки. Вони означають чистоту душі.

  

Пам'ятка.

Правила і поради щодо роботи в групах.

1.Кожний учень розповідає ,що вивчив,про що дізнався.

2.Не перебивайте своїх друзів,вислухайте уважно.

3.Після повідомлення виправте ,якщо якась інформація була не правильною;доповніть відповіді.

4.Інформацію,що є складною для запам'ятовування,занотуйте до записника,скористайтеся нею,коли інформуватимете своїх однокласників в експертних групах.

5.Висловлюйте думки чітко,послідовно,зрозуміло,підкріплюючи прикладами,ілюстраціями,за потреби-практичними діями.

 

Категория: Педагогическая мастерская | Добавил: Helen (08.02.2012)
Просмотров: 9451 | Рейтинг: 1.0/1
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]